Fortsätt till huvudinnehåll

Titta på allt du kan göra som svinsjuk människa

Jag har legat svinsjuk i några dagar nu (igår hade jag så ont överallt att jag knappt orkade resa mig från sängen) och gjort det enda som känts vettigt, det vill säga titta på film, lyssna på podcats och spela mobilspel. Och för att jag är en så fantastisk givmild människa tänker jag tipsa om allt jag hållit på med de senaste dagarna. Withot further ado, här kommer...

JOHANNAS SJUKTIPS

Mobilspel

- Inside Out
Det här är ett mobilspel baserat på filmen Insidan Ut och går ut på att man ska skjuta bubblor på andra bubblor så att bubblorna sprängs. Simple as that. Känslorna hjälper en och har speciella superkrafter och man låser upp dem en efter en. Det är kul. Smått frustrerande när man kämpar svinlänge med en och samma nivå men nice att döda tid med. Funkar också bra om man, som jag, lyssnar på podcasts och behöver något att sysselsätta händerna med.

- Blossom Blast Saga
Här skapar man kombos av blommor och tar med hjälp av dem bort ogräs, skapar buketter eller samlar poäng. Det är ett väldigt gulligt spel och för det mesta väldigt lätt. Vissa nivåer är svåra men när man väl klarar den glider man igenom de fem följande utan problem. Återigen nice för poddlyssnande och tidsdödande

Podcasts

- Morgonpasset i P3
Det här är kanske ingen regelrätt podcast utan snarare ett radioprogram som släpps utan musik i efterhand men sak samma. Det får gå som en podcast. Morgonpasset är P3:s morgonpgrogram, sänds varje morgon och är nästan alltid svinkul. Det är alltid med gäster och ibland är de så pass intressanta att jag lyssnar på dem också och lär mig nya grejer. Nästan varje gång jag briljerar med nya fakta kommer kunskaperna därifrån och det är ju ett bra betyg. Det är en nice podd, programledarna är roliga och den funkar väldigt bra att gå på promenad till. Har dessutom världens crusch på en av programledarna, Viktor, så varje program där han är programledare får mig att hoppa av glädje

- Ditt Aunsikt
Här är en podcast som faktiskt är värd namnet. Den drivs av Simon och Emma Lussetti som är två syskon från Trelleborg, om jag minns rätt, och de båda är hyfsat stora på Youtube. De snackar om sina liv på grov skånska och det är både härligt och roligt. Har bara lyssnar på den sedan i fredags men det faktum att jag lyssnat igenom så gott som alla avsnitt sedan dess säger ju något om att jag ändå gillar den.

Filmer

- The Duff
Såg denna i fredags när jag bara ville ha något att glo på utan att behöva fokusera all min hjärnkapacitet på och denna film dög mycket väl till det. Den handlar om en tjej, som jag inte kommer ihåg namnet på, som är utnämnd till den vän som får sina vänner att se bättre ut i jämförelse och den här tjejen tar hjälp av sin superheta kille till granne för att få den svåra musikkillen hon vill ha men woops, så inser hon att hon var ju visst kär i sin superheta granne istället. (Spilade hela filmen, där ja. Sorry...) Your average amerikansk tonårsfilm. Den var helt okej men inte direkt värd att se fler gånger.

- Beatiful Creatures
Läste böckerna i somras och tyckte väldigt mycket om dem, även om Lena många gånger var den mest irriterande karaktär jag har stött på, men filmen var kanske inte den bästa... Jag tyckte att den var för olik boken, Ethan var för nonchalant (minns honom som typ världens bästa människa), Link och Ridley var med för lite, allas relationer gick fram för fort, Amma var inte alls som jag hade tänkt mig henne och slutet var helt ändrat. #Kränkt

- Silver Linings Playbook
Har fått känslan av att detta är en kultfilm som alla bör se så tog tag i mitt liv igår och gjorde precis detta. Den var... Ja, den var ju inte dålig men jag fastnade inte alls för den så som jag hade hoppats. Pat, det vill säga huvudpersonen, gick mig på nerverna genom HELA filmen och då blev hela filmen lite småjobbig att ta sig igenom. Jag lyckades dock och den var rätt bra och slutade väldigt mysigt så ändå en sevärd film

- The Butler
Nu börjar det likna något! Den här filmen var riktigt bra. Som liten ville jag av någon anledning jättegärna bli betjänt och skrev en massa berättelser om hur jag jobbade på en stor gård någonstans och serverade och fixade och donade för alla där så den här filmen var rena drömmen för mitt lilla barnajag. Dessutom var den snyggt gjord och tog upp kampen för svartas rättigheter på ett väldigt bra sätt. Grät en skvätt på slutet också

- Boktjuven
NU SNACKAR VI! Fy vad den här filmen var bra. Jag älskade boken, hade väldigt höga förhoppningar på filmen och till min stora lycka infriades alla dem. Tjöt dessutom verkligen rakt ut hela sista kvarten på grund av SÅ MYCKET FEELS. Se den, det är det enda jag har att säga!

Over and out från Johannas tipshörna

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets