Fortsätt till huvudinnehåll

Min vilda helg yao

Uj uj UJ, vill ni veta vilken vild helg jag har haft elleeeeeer??

Klart ni vill, här kommer den!!

I fredags var det partey i Ljungsbro för två av mina klasskompisar, Linnea och Sabina, som precis har fyllt 19 år. Vi samlades alla tolv, förutom My (som var sjuk </333) så egentligen var vi elva, och mös som galningar i flera timmar. Att komma dit var som att komma till himmelen, för det var kuddar och madrasser och filtar överallt och tack vare att vi åt pizza till middag och marängswiss till efterrätt behövde en knappt flytta på sig någon gång under kvällen. Min fina, underbara klass är som himmelriket på jorden så det var med ömsom lycka över att dem är dem och ömsom sorg över att jag var tvungen att lämna dem som jag hoppade på min allra sista buss klockan två, mitt i natten. Min favoritbusschaufför körde dock hem mig, så helt förstörd var jag inte.

På lördagmorgonen halv sju ringde klockan igen och med knappt 4 timmars sömn i kroppen studsade jag upp ur sängen igen (for realz tho, var fett pigg). Åt frukost, fixade mitt hår, tänkte sminka mig men struntade i det (vilket i och för sig händer varje dag), tog mitt pick och pack och drog iväg till Mjölby församlingshem med min kyrkkompis Josefine för att gå på Distriktsårsmöte. Sexigt värre. Årsmöten är inte riktigt min favoritgrej men jag kunde i alla fall äta godis med gott samvete så det var ju lugnt. Mest händelserika grej var nog antingen att det var fel färg på papprena en skulle skicka in yrkanden på (OMG, JAG VET) eller att ordföranden var oense med deltagarna om hur vi skulle rösta in en proposition. Var väldigt taggad på att ordförande kunde utlysa paus för sång mitt i pågående debatt (jag menar, hur mysigt att mitt i en hetsig debatt tvingas sjunga) men han valde att inte utnyttja den möjligheten. DISAPPOINTED

Sedan var tanken att jag skulle hem och kasta mig i sängen för att få sova men så gick en av mina kompisars biocheckar snart ut och jag är ju inte den som tackar nej till bio. Lyckades dessutom få min biljett gratis, eftersom jag glömt mina biocheckar hemma, så vad gör det då att en endast har 4 timmars sömn i kroppen? Vi såg Allegiant och den var väl inte speciellt bra... Tycker att böckerna är svinbra men eftersom de valt att nästan strunta helt i bokens handling är jag mer än besviken. Dock en väldigt nice kväll, pga gratis bio, popcorn och häng med Elin så jag klagar inte

Efter det slutade väl min vilda helg för det enda jag gjorde på söndagen var att sova fram till halv tolv, dra på mig lite smink och en klänning och åka till Tjällmo för att fira morfar. Åt konstant i fem timmar ungefär men jag menar, vem klagar på gratis mat och fika?

Och nu är det måndag, universitetskursen är slut och jag går i skolan igen. Känns ändå nice. Taggar ofantligt för påsklovet, för att vara ledig är verkligen det jag gillar bäst. #Trueslacker

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets