Fortsätt till huvudinnehåll

Bilkörande, teknik och tips

Idag har jag kört igen! Trodde till en början att jag hade tappat exakt allting för det gick inte bra att växla, allt var ryckigt och ingenting fungerade så smooth som det gjorde igår. Stängde av bilen i ren frustration och mamma bad mig berätta vad jag tänkte att jag skulle göra och varför det inte funkade (fördelarna med att ha en specialpedagog och förskolelärare till mamma är många) och efter det gick det bra igen. Växlade som en gud och lyckades till och med parkera. Kan dock ha varit den fulaste parkeringen jag sett med tanke på att jag stod med halva bilen utanför men som mamma sa "äh, vi säger att den var bra!"

Har dessutom kört på en väg nu!! Med bilar bakom mig! Med bilar som stannat mitt i vägen som jag måste köra om! I korsningar! Svängt ut från en liten väg till en stor väg! Andra bilar är så himla läskiga dock! Speciellt för mig, som älskar att ligga i 20-30 och därför får alla andra bilar rakt upp i baken. En gång när jag tittade i backspegeln skrek jag nästan rakt ut för det enda jag såg var en annan bil. Trodde jag skulle dö och ha sönder bilen på samma gång men allt gick bra! Fick motorstopp en gång, första gången någonsin, men då var jag så uppe i varv att jag inte ens förstod vad som hände. Bådar gott alltså...

I eftermiddag väntas det påsklovsmys tillsammans med folk från klassen och jag ska utmana mina tekniska kunskaper och försöka koppla in ett wii. Inbillar mig rätt ofta att jag har koll på teknik och grejer, sedan ställs jag inför en situation där det krävs att någon kan göra tekniska saker och då är alla de kunskaperna jag trodde att jag hade som bortblåsta.

Mamma och jag levde life igår kväll förresten när vi ät ost och kex framför tv:n, Det var himla nice. Vi såg "100 steg från Bombay till Paris", som jag köpte på Ullared, och den var himla bra! Stort tips! Mat och franskt och indiskt och så bra karaktärer, vad mer kan man begära?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets