Fortsätt till huvudinnehåll

Träningvärk, 1D och pepparkakshus

Har nu vaknat i två dagar och varit övertygad om att jag har dragit på mig någon influensa eftersom hela min kropp har gjort så fruktansvärt ont, bara för att tänka efter och inse att jaha, det är träningsvärk. Har, utan att överdriva, ont från axlarna ända ner till vaderna. Har slutat med att sätta mig ner som normala människor, istället lutar jag mig mot stolen, soffan eller var jag nu ska sätta mig och slutar inte förrän jag på ett oerhört klumpigt sätt har dumpit ner. Det gör inte lika ont i mina stackars lårmuskler i alla fall.

Igår spenderade jag förmiddagen vid spisen, smälte socker och monterade ihop det sista av vårt pepparkakshus. Allt ackompanjerat av One Directions nya skiva, som är så himla bra?! Jag trodde att jag hade lämnat min 1D-period, som var som mest intensiv när jag gick i åttan, men tydligen inte. Lyssnar seriöst på dem varenda dag så fort jag får tillfälle. Tycker dock fortfarande att deras två första album är de bästa, för de var så himla små och söta och gulliga och sjöng om att de skulle vara uppe hela natten och om alla tjejer de var kära i och det passade mitt 14-åriga jag väldigt mycket. Nåja, deras nya sånger verkar ju passa mitt 18-åriga jag så jag ska inte klaga.

Pepparkakshuset har varit dekorerat sedan igår kväll och jag tänkte bjuda på en liten rundtur. Håll i hatten!

 













Här har vi själva gården framifrån. De två herrarna Herren och Herran hälsar alla besökare välkomna till HERRgården. (Det var kul, skratta)














Gården är lite gammeldags och därför finns det endast ett utedass på gården. På taket har grisen förvirrat upp sig och lutad mot toaletten står Herrn, som tillsammans med Herren och Herran lever i någon slags odefinierad, polygam relation (som såklart alla tre är med på). Varför Herrn står lutad mot toan är en fråga som varken Herren eller Herran har svar på.














Här är huset som de tre spenderar sina dagar i. Det är inte speciellt stort och håller inte så tätt mot vinden men det är precis vad de tre herrarna söker efter. Dessutom kostar det inte så mycket att hyra, vilket de tre herrarna tycker mycket om eftersom de då kan lägga pengarna på annat.














Lite bakom huset ligger detta... För bara något halvdygn sedan var det ett vackert hästhus där herrarna hade alla sina djur så att även de hade någonstans att värma sig. Under natten har dock någonting hänt och det stackars hästhuset har rasat helt. Alla djur mår tack och lov bra men frågan kvarstår ändå, vad har hänt? Herrarna tycker sig ha tre alternativ. 1, huset har helt tappat fästet i fogarna och helt enkelt bara lagt sig ner. 2, det stormade under natten och hästhuset lyckades inte klara sig eller 3, de fruktade jättarna (aka katterna) attackerade under natten och slog till på hästhuset. Det är dock ingen av de tre som vet vad som verkligen hände eftersom de sussade sött och vem vet, vi kanske aldrig får veta...



















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets