Fortsätt till huvudinnehåll

För i helvete Helga!

Jag har nog aldrig fruktat för mitt liv och tänkt att jag är väldigt, väldigt nära att dö någon gång. Skönt det, förutom att det var precis vad jag gjorde när jag gick hem från bussen. Helga aka stormen härjade här i Borensberg och när jag gick över Strömbron var jag övertygad om att jag bara var millimeter från att bli utblåst i gatan och överkörd. Dessutom kändes bron evighetslång. Till slut kom jag hem, även om promenaden hem innehöll snubblande över cykeln, klättring över nedfällda träd och ett vredesutbrott på att stormen var "SÅ JÄVLA JOBBIG!" (rimlig reaktion). En av få gånger i mitt liv som jag faktiskt svurit. Brukar normalt inte svära (stor lögn om du frågar mina föräldrar, men det gör du ju inte), vilket mest beror på att jag alltid lyckas låta som en trettonåring som desperat försöker vara cool när jag gör det. Det är lite synd, för jag tycker egentligen att det kan vara rätt snyggt och en nice accessoar till språket (språkaccessoar är numera ett ord) att svära men vill gärna spara min självbild från den uppenbarelsen. Tror gärna att jag är en rätt cool person liksom. Jobbigt att inse att jag inte alls är det.

Kom ju hem helskinnad men började ändå tänka, sådär som en gör ibland ni vet, på vad jag skulle sörja att jag inte gjorde i mitt liv om jag hade dött på fläcken och kom fram till följande:
* Att jag inte fick chansen att örfila någon på riktigt. Låter ju himla brutalt (och det är ju väldigt brutalt) men inbillar mig att det skulle vara rätt skönt att bara dra till med all kraft en har och smacka någons kind. Tänker också att örfilen skulle kunna hända när jag bråkar med någon och vinner argumentationen så himla hårt. Ni vet, sådär att en är svinarg och typ strålar ilska ur ögonen och ändå lyckas äga motparten totalt. Det hade jag velat någon gång.
* Att jag inte haft något romantiskt förhållande någon gång. Det är faktiskt väldigt synd, för jag känner att jag är en väldigt romantisk person och tror att jag hade gjort mig så himla bra i ett förhållande. På riktigt, jag skulle skicka gulliga sms, ringa typ varje dag, spontanköpa presenter, baka goda grejer, skriva fina dikter, spontanbesöka le partner och så vidare. Nu skriver jag bara långa, rätt meningslösa noveller för att kunna lägga min romantiska sida någonstans
* Att jag inte hann färga håret blått. Färgade det nyss lila men känner att jag gärna skulle gå över till blått nästa gång. Hade ju varit tråkigt att missa det.

Behöver alltså hitta någon att bli riktigt arg på, någon att bli kär i (som gärna får vara kär i mig också, är ju lite jobbigt annars) och blå hårfärg. Det är väl bara att börja leta.

Nu ska jag fortsätta den här fabulösa kvällen med att lyssna på julmusik (<333) och laga grönsaksburgare med le madre. Hon och jag har som projekt att laga en massa vegetariska rätter från grunden så det är ju bara att börja köra!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets