Fortsätt till huvudinnehåll

Free spirits, bakåtsteg och hype

Jag börjar mer och mer vänja mig vid det här med att kalla bbg för mitt hem. På söndag har jag varit hemma i tre veckor, vilket också blir rekord för hur länge jag varit hemma i sträck sedan förra sommaren. Tänker lite på en karaktär i tvprogrammet "Rasten" som jag och Jacob tittade mycket på när vi var små som sa något i stil med "Kom ihåg att ta två steg framåt och ett steg bakåt när ni går, så att ni får se så mycket som möjligt av världen". Nu var den karaktären visserligen en free spirit och menade kanske inte att man ska ta två steg framåt och ett steg bakåt när det kommer till förändringar men för tillfället känns det som att det är så jag hanterar hela den här "flyttahemprocessen". Fast ibland känns det nästan tvärtom, som att jag tar ett steg framåt och livet hårdhänt drar mig två steg bakåt.

Igår var en sådan bakåtdag. I måndags var jag väldigt lycklig, hela familjen tog ledigt från det husprojekt vi (dvs alla förutom jag pga lattjej97) befinner oss i och slappade hela dagen. Gick i pyamas länge, åt frukost framför tv:n, gick ner till hamnen och åt glass tillsammans och allt det där. Kände när jag gick och lade mig att "jo, men jag kan nog ändå bo här en termin utan att gå under". Så vaknade jag igår och kände helt tvärtom. Kanske var det någon form av lyckobaksmälla som slog till, sur och butter var jag i alla fall. Kände mig irriterad på allt och alla, ville bara tillbaka till götet och undrade varför i hela friden det inte finns mysiga pubar i linköping att sätta sig och ta en spontanöl på för under 40 kronor.

Runt lunch tog jag dock tag i mitt sura jag, hoppade på en buss in till stan och mötte upp Linnéa för att köpa apbilligt godis (3 kronor per hekto tjoho), fika framför roliga youtubeklipp och prata skrivande. Om hur svårt och jobbigt det kan vara men också om hur värt det är när allting bara flyter på och går exakt som man har sett det i huvudet. Dessutom spelade hon piano för mig så när jag några timmar senare åkte hemåt var det visserligen med en migränattack på g (://) men med ett något gladare humör. Fint det där med att ha vänner som för en gångs skull är lediga från jobb, i Östergötland och taggade på att träffa mig <3

Idag har jag gått något steg framåt igen, bland annat genom att lösa korsord, involvera mig en aning i detta husprojekt (vilket mest bestod av att jag trotsade min höjdrädsla och klättrade på den smått ostabila byggställningen) och äta svingod lunch. En annan god nyhet som förgyllde onsdagen lite extra var att ett av mina absoluta favvospel ska släppa en uppföljare! Hittills i livet har jag bara stött på 3 spel som jag älskat med hela min själ; Sims (<33), Assassins Creed (<33) och The Wolf Among Us som jag började spela förförra julen tack vare att Jacob spelade det. Nu orkar jag inte förklara storyn pga lite krånglig och Google är en grej men den är asnice, förutom den lilla detaljen att det slutade med en sådan fruktansvärd cliffhanger. I 2,5 år har jag väntat och nu, äntligen, blev det officiellt att det kommer en uppföljare!! Visserligen inte förrän till någon gång nästa år men ändå, hypen är total!

Puss och hej!

Kommentarer

  1. Tack
    Hej alla det fungerade verkligen och jag är stolt över att vittna också. Jag såg ett inlägg om hur en dam träffade sin man och jag bestämde mig för att pröva denna läkare som hjälpte henne eftersom mitt förhållande misslyckades. Även om jag aldrig trodde på andligt arbete. Jag försökte motvilligt för att jag var desperat, men till min största förvåning hjälpte den här läkaren mig och mitt förhållande är perfekt nu när han berättade att min man nu behandlar mig som en drottning, även när han hade sagt tidigare att han aldrig älskar mig längre . Tja, jag kan inte säga mycket, men om du går igenom svårigheter i ditt förhållande här är mejlet DROTUNSPELL @ GMAIL. COM ELLER Whats app: +1 (409) - 449 - 1764 din partner kommer definitivt tillbaka till dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets