Fortsätt till huvudinnehåll

Musik, mat och miniorer

Hej bloggen!

För tillfället sitter jag i vardagsrummet och lyssnar på det senaste inom svensk pop. Fett pretto men ibland så levererar Spotify bra spellistor och det jag obsessat över på mina bussresor den senaste veckan är spellistan "Made in Sweden". Den är mycket nice. Har tack vare den fått en nytändning både på Linnea Henriksson och Stiftelsen, som tydligen har släppt ett nytt album?? Var ett stort Stiftelsen-fan när jag gick i åttan, sedan föll de bort ur min repertoar men nu gör de ett återbesök. Det nya albumet är inte riktigt lika bra som jag minns det från 2012 (shiet, det var så länge sedan jag gick i högstadiet och ändå känner jag mig fortfarande som 13 bast haha) men det har sina guldkorn minsann, Är också sjukt hungrig. Det är knappt rimligt med tanke på att jag ätit både middag, 2 äpplen och mackor sedan jag kom hem från jobbet men det verkar inte kroppen min bry sig om. Antar att jag bara har en sådan där dag där det inte spelar någon roll vad en äter, en är ändå alltid hungrig.

Sedan sist så har min mage lugnat ner sig, jag har druckit upp mitt sista paket mjölk, köpt havredryck för första gången i mitt liv och ägnat en hel dag åt att be på olika sätt. Det skedde i lördags och började som en liten idé prästHenrik hade om att vi i arbetslaget borde avsätta en dag åt att bara be tillsammans men utvecklades till världens temadag där olika sätt att be på var i fokus och där alla som ville komma var inbjudna. Kyrkan plus stora salen var uppdelad i olika situationer och en kunde måla sin bön, dansa sin bön, sticka sin bön, be för olika platser i världen, chilla med Gud i myshörnan, använda sig av klagormuren, tända ljus, knäfalla vid altaret, få personlig förbön, läsa Bibeln, sjunga lovsånger och psalmer från Taize, bläddra i psalmböcker, ligga i kyrkobänkarna och så vidare.Var inte så jättetaggad på den här dagen från början men så började vi ställa iordning och diakonKristina kom med ljus och blommor och det blev SÅ FINT. Har tyvärr ingen bild men ni får tro mig när jag säger att det var bland det finaste och mysigaste jag sett! Vi höll på i fem timmar och jag trodde att det skulle bli supersegt att vara där från 10 till 3 men det gick superfort! De första tre timmarna gick i ett ögonblick och sedan låg kag i en kyrkobänk i nittio minuter och bara "är det slut om en halvtimma?" Coolaste/märkligaste var när jag låg i den där kyrkobänken, lät tankarna vandra som de ville, connectade en massa med Gud, kom tillbaka till verkligheten och så hade ingenting förändrats. Det hade hänt en massor i mig men verkligheten var trots det precis densamma. Konstogt men också väldigt häftigt. 

Idag hade jag och Iris för en gångs skulle en ovanligt lugn miniorgång. Ni skulle bara fatta chocken som infann sig när jag insåg att de varken var tjuriga eller trotsiga eller bråkiga utan peppade och taggade på att pyssla. Möjligen väldigt måna om att allt skulle bli perfekt vilket också är svårt att tackla men med handen på hjärtat så tacklar jag hellre den svårigheten än en grupp med ungar som inte alls vill göra som Iris och jag vill. Det är i sådana situationer, när någon ropar "Johanna!" och med gråten i halsen säger att allt har blivit helt fel och att pysslet blir jättefult och att de "INTE KAN FORTSÄTTA PÅ DET HÄR", som jag blir påmind om att åldersskillnad egentligen inte spelar så stor roll. De vill ju bara att allt ska bli perfekt och som bilden de har i sina huvuden, precis som jag vill med varje miniorgång eller med varje sopplunch. Även om de är 9 år och pysslar och jag är 19 år och lagar soppa så möts vi i samma känsla och troligen kommer vi göra det genom hela livet. Det är jobbigt att se alltså. Jag vill ju inte att de ska behöva växa upp och hela tiden känna att de måste prestera eller vara perfekta eller få toppbetyg i allting, precis som jag och många med mig har gjort, men hur lyckas en med det? Går det ens? Jag är ju 19 år, vilket för mina miniorer är svingammalt men för 95-åriga Maj innebär att mitt liv knappt har börjat, så att be mig om svar på en av livets stora frågor (dvs, hur gör vi som samhälle och individer för att få folk att fatta att allting inte behöver vara perfekt) kommer kanske inte skänka visdom. 

Eller så är det precis vad det kommer göra, för idag connectade vi faktiskt, jag och mina miniorer. Jag fattade dem, fattade frustrationen i att känna att allt blev fel och att pysslet inte på något sätt var fint. Och det går att säga att det visst är fint och att det kommer lösa sig men, det går också att ta ungen i fråga i handen (metaforiskt eller på riktigt), fråga vad det är som känns så fel och säga att vi fixar det här tillsammans. "Men du, om jag pysslar lite med dig, tror du att vi kan få till något bra tillsammans då?" Idag testade jag båda vägarna och det ligger fan något i att göra något svårt och frustrerande tillsammans. Träffas på samma nivå, få input från någon annan och bli lyssnad på när en förklarar vad det är som är fel. Jag har lärt mig det flertalet gånger under det här äventyret men det är viktigt. SVINVIKTIGT. Note to future self och till alla som behöver det; vi måste börja se varandra på samma nivå! Det funkar inte att hela tiden dela upp sig i barn och vuxna, troende och ateister, vi och dem. I grund och botten är vi människor och det är det som borde få spela roll. Det är det vi borde utgå ifrån, i allt. 

Imorgon ringer klockan redan vid halv sju (uj uj uj, tidigt) så denna visdomsmaskin (lol) ska släcka ner i lägenheten och gå och lägga sig. Gonatt bloggen, vi höres när vi höres! 

Kommentarer

  1. Så bra skrivet om att kunna mötas på samma nivå! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
  2. Jag har alltid varit självmedveten om relationer, mitt liv var splittrat någonsin sedan Ryan lämnade mig för en annan kvinna på grund av okända skäl. Jag svor att aldrig älska en man igen. Mamma rådde mig alltid att gå vidare, men jag älskar Ryan. Ryan menade allt för mig. Jag letade efter hjälpmedel för att få tillbaka honom och han kom aldrig tillbaka till mig, jag blev ombedd att prova en stavkaster online. Jag försökte några, men alla visade sig vara abortiva tills jag träffade Dr Ogudu. Han är en trevlig man, och han hjälpte mig att ta tillbaka Ryan om 4 dagar. Ryan kom tillbaka och bad mig att förlåta honom. Just nu växer vi båda tillsammans tillsammans starkare och starkare varje dag. Du kan kontakta Dr Ogudu på sin emaladress drogudutemple@aol.com. Tacka mig senare

    SvaraRadera
  3. Jag är Teresa Caacbay från Sverige. Det här är mitt vittnesbörd om hur min förälskare kommer hem. Jag vill säga ett mycket stort tack och uppskattning till överstepräst DR ISIKOLO (isikolosolutionhome@gmail.com) för att få tillbaka min älskare som lämnade mig i nästan 2 år, känner jag att mitt liv är helt över, så en dag som jag surfar på internet för att rekommendera stavningskaster som hjälper mig att ta med min älskare tillbaka. Slutligen träffade jag ett skrivande hur så många vittnesmål pratar om hur DR ISIKOLO hjälper till att återställa relationen tillbaka, så jag bestämde mig för att försöka så jag kontaktade stavningskraven heter DR ISIKOLO och förklara mina problem för honom och han kastade stava kärlek stava lyckligtvis inom 48 timmar min älskare verkligen ringde mig och började be om ursäkt för allt han hade orsakat mig. Och be mig om att acceptera honom tillbaka och kommer att leva lyckligt äktenskap, jag är den lyckligaste kvinnan på jorden idag eftersom DR ISIKOLO har gjort underbara gärningar i mitt liv och jag kommer att fortsätta att dela detta vittnesbörd, jag ber gud almight Du ger dig styrka och visdom för att hjälpa fler människor som har liknande problem som min, kontakta honom. isikolosolutionhome@gmail.com eller lägg till honom på whats-app +2348133261196.

    SvaraRadera
  4. Tack
    Hej alla det fungerade verkligen och jag är stolt över att vittna också. Jag såg ett inlägg om hur en dam träffade sin man och jag bestämde mig för att pröva denna läkare som hjälpte henne eftersom mitt förhållande misslyckades. Även om jag aldrig trodde på andligt arbete. Jag försökte motvilligt för att jag var desperat, men till min största förvåning hjälpte den här läkaren mig och mitt förhållande är perfekt nu när han berättade att min man nu behandlar mig som en drottning, även när han hade sagt tidigare att han aldrig älskar mig längre . Tja, jag kan inte säga mycket, men om du går igenom svårigheter i ditt förhållande här är mejlet DROTUNSPELL @ GMAIL. COM ELLER Whats app: +1 (409) - 449 - 1764 din partner kommer definitivt tillbaka till dig.

    SvaraRadera
  5. Hej alla, det här är det underbaraste jag någonsin har upplevt och jag måste dela med mig av detta fantastiska vittnesbörd. Jag vill bara tacka DR ISIKOLO för att hon tog sig tid att hjälpa mig med att trycka den trollformel som får tillbaka min ex -älskare som plötsligt tappade intresset för mig efter sex månaders förlovning men idag är vi gifta och lyckligare än aldrig förr. Jag blev verkligen chockad och chockad när han gjorde jobbet åt mig och inom 48 timmar efter återvände Kris till mitt hus och började tigga om förlåtelse och att jag skulle acceptera honom igen .. Jag har verkligen ont om ord och jag vet inte hur mycket att förmedla min uppskattning till dig DR ISIKOLO du är en Gud skickad för att återställa bruten relation. Han tycker mycket om att hjälpa människor att uppnå sina önskningar, hitta sann kärlek, få tillbaka sina exälskare, stoppa kränkande relationer, hitta framgång, locka till sig lycka, hitta själsfränder och mer. Kontakta honom idag och låt honom visa dig underverk och förundran över hans kärleksspellsystem. Han levererar resultat när det är som bäst inom verklig stavning. Skicka ett mejl: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsAppa honom på +2348133261196.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets