Fortsätt till huvudinnehåll

Hälsningar från slackerlyan

Fredagar innebär alltid ledig dag för mig och också den dagen då jag allt som oftast endast hänger med mig själv. Helgen innebär ofta umgänge på olika sätt och för att blidka mitt introverta jag brukar jag försöka se till att inte träffa så mycket folk på fredagar. Det är väldigt skönt. Försöker också lära mig själv att fredagar får vara helt fria från planer och att det inte spelar någon roll ifall jag städar hela läggan eller bara ligger på golvet och tittar på Youtube hela dagen för båda är lika okej. Idag ska jag försöka samla energi nog att orka dammsuga, för på något vis har jag lyckats få smulor överallt, och skriva en inköpslista så att jag kan åka och handla. Är väldigt sugen på både Nutella och jordnötssmör så det ska nog kunna hända.

Igår hade vi frivilligfest i kyrkan, vilket innebär att alla anställda fixar mat och fest åt alla som arbetar ideellt i kyrkan. Temat var höst och jag hörde rykten om pris till dem som klädde sig allra bäst efter temat så jag gick in för det totalt. Ägnade mitt hål åt att samla löv, låna en av kyrkans limpistoler och fixa mig själv en krona helt gjord av höstlöv. Sedan visade det sig att personalen inte var med i tävlingen så jag hade ingen chans att vinna men men, lärde mig i alla fall att det går att göra mycket med en limpistol, lite gran och en massa löv. Det var en väldigt fin kväll igår och jag skrattade väldigt mycket så trots att jag inte vann är jag nöjd. Mina kollegor är så himla fina och det är väldigt häftigt att även om jag bara känt dem i någon månad så känns det som att vi har jobbat tillsammans i flera år. När jag hälsade på i Tuve första gången i somras kändes det verkligen som att min framtid låg där och som att det redan var bestämt att jag skulle hamna där efter studenten och det känns fortfarande så vilket både är coolt och skönt.

Min helg förra veckan var fruktansvärt dålig, med kylskåp som betedde sig som en frys, sömnlösa nätter och gudstjänster som kändes helt fel och så nära som jag var då att säga upp mig från allting och flytta hem för att aldrig någonsin lämna Borensberg har jag nog aldrig varit. Jag hatar verkligen att misslyckas och har aldrig reagerat på oförutsedda händelser på ett stabilt sätt så hela helgen var som ett test på att känna mig misslyckad i en helt ny stad. Tog mig igenom det med hjälp av en massa telefonsamtal hem till familjen och diverse forum på internet men fy vad det sög.

Nu när en ny helg ligger framför mig taggar jag att inte göra någonting idag, att träffa lite folk från ungdomsgruppen imorgon, att gå på teater på lördag kväll och att åka till Tuve på gudstjänst, där det enligt min handledare ska serveras bröd och Nutella till kyrkkaffet, på söndag förmiddag. Wohooo

Kommentarer

  1. Som vanligt är det underbart att läsa som blogg! Kram ❤

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets ...

Best Of: Wild Kids - avsnitt 5

Äntligen har jag börjat titta ikapp alla Wild Kids-avsnitt jag har missat. Här är godbitarna från femte avsnittet, som för övrigt är det bästa hittills! Åhh <3 Inte för att vara den som är den Tim, men det finns inte så mycket att välja på Same Det var eldkamp och det var ju... spännande LOLZ, var lika inne i det som Efraïm DE VANN! Om du någonsin har undrat hur köttet en ger till asiatiska vildhundar känns Ida-Elvira är på riktigt så hardcore att det finns inte Goals You better be Ingemar Lejonen är on fire idag, för de vann igen!! Och till sist så ger jag er världens gulligaste bild

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co...