Fortsätt till huvudinnehåll

Ensamma nätter, teknikfix och bortskämda barn

Idag är sista dagen mamma är här med mig och inatt är första natten som jag ska sova här själv. Min säng är egentligen för mjuk och för liten för min smak (jag är van vid en 90 cm bred säng och även om 10 cm mindre inte är en så stor skillnad så ramlade jag nästan ur sängen igår natt) men den duger tills dess att min kassör (dvs jag) tillåter mig att köpa en ny lagom fin och lagom bred säng. Det är ganska konstigt att tänka på att jag ska vara helt själv här inatt men än så länge känns det inte så läskigt och min plan är att belöna mig själv med lyxfrukost och mina favoritpoddar när jag vaknar imorgon. Dessutom ska jag över till My och hennes roomie Helge på mat ikväll så ensam kommer jag inte att bli. Skönt ändå

Andra nyheter för dagen är att jag äntligen fått hem min router så att jag slipper surfa på Internet via en nätverkskabel. Nu kan jag med andra ord ligga i min säng och njuta av mitt snabba, helt trådlösa, wifi och som jag har längtat! I stort sett min enda plan för helgen är att göra precis det, även om jag kanske ska försöka pallra mig ut och gå på promenad någon gång, och det känns som en väldigt bra plan. Att koppla in routern var inte alls så svårt som jag föreställt mig och när mamma och jag väl insett vilken knapp som behövde tryckas in för att datorn skulle upptäcka routern gick det som smort. Jag är väldigt nöjd över mina tekniska kunskaper och mitt psyke som lyckades med detta utan ett enda breakdown.

Dessutom har jag tvättat idag! Eller jag och jag, jag har mest gjort exakt som mamma sa åt mig att göra men eftersom det ändå var jag som tryckte på alla knappar så kan en nästan räkna det som att jag verkligen tvättade själv. Jag är ju ett #spoiledkid av rang och har aldrig riktigt tvättat men nu är även den oskulden tagen så det kan nog bli bra detta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets