Fortsätt till huvudinnehåll

Tandställningar, klassis och livet efter studenten

Jag har ju tandställning, och har haft i ungefär ett halvår nu, och för det mesta bryr jag mig inte om den. Ofta fastnar det mat i den, ibland ger den mig blåsor och efter varje spänning kliar det så mycket i tänderna att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag taggar den dag jag får ta ut den och äntligen slippa allting som heter extra noga tandborstning, gummisnoddar och metalltrådar som sticker mig i kinden men samtidigt känns det så konstigt att den en dag inte kommer att vara en del av mig, för den har verkligen blivit en central del av mitt liv. Jag kommer knappt ihåg hur det var utan tandställningen, och då har jag inte ens haft den speciellt länge, och det kommer att bli så konstigt när den väl är borta.

Precis så är det med min klass. Jag längtar efter att ta studenten och vill verkligen inget annat än att springa ut från skolans dörrar och vara fri från skolan men att gå ut skolan innebär också att jag inte längre kommer att träffa mina fantastiska klassisar varenda dag. De har varit mitt liv de senaste två åren och jag kommer inte riktigt ihåg vem jag var innan jag träffade dem. Tack vare dem har jag upptäckt så mycket om mig själv som jag inte hade någon aning om och börjat älska mig själv, vilket under en lång tid kändes helt omöjligt. Och jag är extra sentimental nu eftersom vi har hängt tillsammans konstant i stort sett hela helgen men de är bäst och även om studenten kommer att vara fantastisk kommer det att vara så konstigt att skiljas från dem som jag har hängt med nästan hela tiden i två års tid.

Är ändå peppad på livet efter studenten. Den peppen bygger i och för sig på att allt går som jag vill och om det gör det, vilket jag verkligen hoppas, tar jag mitt pick och pack och flyttar till Göteborg i slutet av augusti för att volontärjobba inom kyrkan i ett år. Idag var jag på intervju för det jobbet och allt kändes så himla bra och perfekt (är dessutom så imponerad över mig själv som kan svara så välformulerat på frågor?!) så jag sätter allt mitt hopp på att jag kommer att få en av platserna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets