Fortsätt till huvudinnehåll

Semester

Hallå eller!

Måste passa på att tacka er, mammas vänner, för att ni kikade in här under veckan och skrev så fina kommentarer att mitt hjärta svämmade över. Tack också för att min statistik svämmade över, har nog aldrig haft så höga siffror på den här lille bloggen. Det var fint. Och hoppas också att några av er är kvar, annars blir mitt tack lämnat helt ensamt. 

Sedan sist har jag för första gången haft besök av någon annan än min familj och My i slackerlyan i och med att Isa och Jenny kom ända vägen från Linköping och Lunnevad för att börja sitt jullov hos mig. Jag mötte upp dem på stationen i lördags och sedan dess har jag skrattat hysteriskt fler gånger än jag kan räkna. Det är så fantastiskt att umgås med folk som redan känner en utan och innan för en behöver liksom inte anstränga sig ett dugg. Vi spenderade dagarna med att se på den nya Star Wars-filmen, ta långa sovmornar, slå sönder mitt pepparkakshus och strosa runt i Göteborg, som jag äntligen börjar lära mig att hitta i. A+ helg.

I söndags sjöng jag med pensionärskören för sista gången den här terminen, på Glöstorpskyrkans julkonsert. Jag var inte på mitt absoluta toppgame rent sångmässigt men fördelen med att sjunga med pensionärer är att alla alltid blir blown away av hur gulliga de är så det gjorde inget. Vi var mycket bra ändå plus att jag aldrig älskar livet så mycket som när jag får sjunga för full hals. Mitt största livsråd någonsin! 

Igår gick tåget hem för mig, My, Isa och Jenny och vi spenderade båda våra tågresor med att vara ett sådant kompisgäng som jag hade irriterat mig kraftigt på om jag varit någon annan. Sorry fellow medresenärer men någon måste ju ta den rollen och igår var det vi fyra. Gissar på att antalet tysta minuter vi hade går att räkna på en hand men så blir det när vi inte sett varandra på flera månader och har EN MASSA att ta igen. De är fantastiska i alla fall. 

Och nu har jag varit i borensberg sedan igårkväll och insett hur konstigt det är att kalla detta för hemma. Göteborg är ju hemma. Det är ju där jag bor, där jag lever mitt liv och där jag vill skapa en framtid. Har aldrig riktigt tänkt på det innan men när jag kom till Linköping igår och insåg att jag skulle stanna här i lite mer än två veckor så upptäckte jag att jag inte alls vill bilda mig en framtid i linköping, eller i borensberg heller för den delen. Sorry Östergötland, det är inte du. Det är jag. Det är mysigt att bo här igen dock, att ha folk att prata med och en lillebror att spela Mario Kart med är guld värt. 

En annan sak som är guld värt med att ha kommit tillbaka till Linköping och Borensberg är alla möjligheter att träffa folk som jag saknat något fruktansvärt. Imorgon ska jag luncha (så himla fancy) med Axel och då inleds min stora "träffa folk jag saknat-turne". Mina planer är att fylla hela ledigheten med luncher och fikor och tvspelsdagar och promenader och filmkvällar tillsammans med alla dem som jag skulle vilja ta med mig överallt i livet. Och snart är det dessutom jul ju (OMG!!!) och jag får träffa stora delar av släkten, vilket aldrig är fel. Mycket mysigt. Hoppas på en A+ ledighet.

Nu ska jag hoppa ur mina jeans och i mina pyamasbyxor och spendera resten av kvällen med youtubevideos. Vi höres hörrni! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets