Fortsätt till huvudinnehåll

Tänkte leva life

Idag har jag haft en helt ledig dag. När jag gick och lade mig igår kväll hade jag sådana planer för den här dagen, om att jag skulle åka in till stan och upptäcka Götet, men jag överskattade min förmåga att orka mig upp från soffan för det är där jag har hängt största delen av dagen. Läst böcker, tittat ikapp Idol, lyssnat på poddar och försökt vänja mig vid den här soffan istället för den som finns hemma i Borensberg. Det går bättre och bättre för varje gång, i den bästa av världar hade den haft högre armstöd men jag klarar mig. Åker dessutom hem på besök om några veckor så då ska jag se till att njuta av vår soffas perfekt höga armstöd.

Andra nyheter är att det har regnat orimligt mycket i Göteborg idag. Det började runt lunch och förutom några korta uppehåll har det hållit på hela dagen. Det är ända ganska skönt för det blir så himla mycket enklare att bara drälla runt inomhus då. När klockan var 3 eller något i eftermiddags trodde jag dock att det hade slutat att regna, kokade te och packade ner lite kex i en burk eftersom jag hade en plan om att gå ut på promenad och sätta mig på en sten någonstans för att leva life. Väldigt nära mig finns det en tjärn som, enligt alla göteborgare jag pratat med, ska vara "så fin och så skön att gå runt när en bara vill ha en liten promenad!" så dit tänkte jag bege mig idag. Det regnade dock när jag gick ut men det var inte så farligt så jag fortsatte gå och intalade mig själv att det går över snart. Det gjorde det inte. Det blev bara värre och värre så till slut vände jag och gick hem istället. Drack teet och åt mina kex i soffan, där jag var helt fri från regnet. Det är som en av mina nya kollegors barnbarn sa "Mormor, du gillar ju skog och mark men jag gillar golv och tak".

På tal om kollegor så är jag så glad över att jag äntligen har börjat att jobba! Jag har visserligen bara jobbat två dagar än så länge men de dagarna har varit så himla bra och alla mina kollegor är underbara och helt fenomenala på att ta hand om mig och få mig att känna mig välkommen. Jag har kommit in i en arbetsgrupp som på något sätt accepterar varandra rakt av och det känns aldrig som att jag gör något fel, trots att jag är ny och mycket yngre än alla andra och det är så skönt. Är så lycklig över att jag hamnat här! I helgen jobbar jag igen eftersom kyrkan firar 40 år och det hade kunnat vara jobbigt men det ska bli väldigt kul och jag är så taggad på att få träffa lite folk igen!

Kommentarer

  1. Det verkar som det är något med regn och att promenera runt den där tjärnen! Låter som du haft en skön dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets