Fortsätt till huvudinnehåll

När livet är så episkt som det bara kan bli

För det mesta är mitt liv inte så himla fabulöst, namnet på denna blogg till trots. Jag går i skolan, försöker hitta motivation till att skriva mitt gymnasiearbete och dividerar med mig självhuruvida jag ska träna så att jag kan äta godis efteråt eller om jag bara ska äta godiset direkt. Mer fabulöst blir det oftast inte.

MEN!

Ibland så lever jag faktiskt ett väldigt fabulöst liv. Till exempel i onsdags, när jag från halv sju och 2 timmar framåt låg ner med vänstra armen utsträckt och lät en vilt främmande människa hugga en nål 2,5 millimeter in i min hud gång på gång. Med andra ord, JAG TATUERADE MIG!!

Här ligger jag och har precis fått konturerna ifyllda med svart bläck. Tänkte att smärtan var ju inte så himla farlig, den kan en ju lätt stå ut med i flera timmar till. Inte visste jag då att jag 90 minuter senare skulle behöva andas genom ihopbitna tänder och vara nära att be tauteraren skita i att göra klart tatueringen så att jag bara fick gå därifrån eftersom det gjorde så ONT.




















Jag klarade mig dock genom hela sittningen och kunde efter 2 timmar av den värsta smärtan jag någonsin har varit med om lämna tatueringssalongen en isbjörn framför en regnbåge rikare. Min tatuerare måste ha trott att jag var sjukt sugen på att själv bli tatuerare för herre jösses vad mycket frågor jag ställde. Behövde någonting annat än smärtan att fokusera på och ämnet som låg närmast till hans var helt enkelt allt som rörde tatueringar. Vet numera en massa om olika nålar, färger, utbildningar och en hel del annat.




















Fick plast över den lille gullungen, som alla får, och kunde på torsdagmorgonen halvt fascinerad och halvt äcklad titta på när små droppar av ihopblandat bläck och blod rann ner för armen när jag skulle duscha av den. Mysigt.

Här är en lite bättre bild på hur den ser ut. Från början är det en gnuggistatuering som Grön Ungdom har släppt som en del av en kampanj. Jag såg den första gången i somras och kände nästan direkt att jag ville göra den på riktigt. Och nu, efter att ha tagit tag i livet och gått och väntat i två veckor, kommer den för alltid att sitta på insidan av min vänsterarm. Det är lite sjukt och från och till får jag världens adrenalinrush när jag inser att den ALDRIG kommer att försvinna. Samtidigt är jag så fruktansvärt nöjd. Den är verkligen allt jag drömt om att den ska vara. På banderollen står det "Climate Warrior", vilket är något jag har varit sedan jag var 6 år och insåg att det kanske inte skulle finnas snö i framtiden om vi fortsatte misshandla jorden som vi gör nu, och den känns verkligen som jag i en enda bild. Att tatuera mig var lätt ett av de bästa besluten jag tagit i mitt liv, trots att det gjorde fruktansvärt ont, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv mer nu, för det är så himla fulländat.































Och av någon anledning gick jag runt i ärmlöst hela dagen igår och hade "Vill du se en sak?" som standardfras.

























Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Best Of: Wild Kids - avsnitt 4

Det har hänt igen! Ännu ett avsnitt av Wild Kids har sänts! Den här gången var det faktiskt underhållning på hög nivå. Här är.... HÖJDPUNKTERNA Tio spänn på att de kommer att slåss om Paradiset idag Girl, du har då inte sett mitt hår på morgonen Bara att hala upp de där tiokronorna för någon ser ut att ha rätt BOOM Hade växelvis händerna framför ögonen för att det var så spännande. Skojar inte YES YES YES SÅJA Gullelejon Besvikelsen Adams hår är så GOALS När produktionen inte har råd med fler barn Alltså Efraim och Tim, HUR GULLIGA?! Björnarna fick en biljett till Vattenpalatset men de borde kanske fått en lektion i stavning med tanke på banderollen i bakgrunden... Kan vi bara ta ett ögonblick till att småfnissa åt att SVT är lite kluriga ibland och kallar Björnarna, det vill säga laget fullt av människor, för skogens farligaste rovdjur? Funny because it's true Efraim tycker in

Best Of - Wild Kids, avsnitt 2

Igår firade jag att det i onsdags var 10 år sedan den första High School Musical-filmen släpptes med en episk fest tillsammans med mina kompisar. Vi dansade, tolkade låtar från filmerna och avslutade hela alltet med att se sista filmen tillsammans och konstaterade, med både skräck och längtan för min del, att det inte är speciellt långt tills vi är där själva. Vi får dock inte glömma helgens andra stora händelse. Det var dags för WILD KIDS ännu en gång. Precis som förra veckan kommer här det allra bästa från fredagens program, sammanfattat i bilder. Starka scener när björnarna badar och sjunger Hasse Andersson. Lejonen får börja leverera snart för annars finns det risk att jag överger mitt livslånga lejonenhejande och övergår till björnarna. Är benägen att hålla med dig Filippa   Största samtalsämnet hos lejonen: Hur björnarna har det Rimliga förväntningar på ordet "eldkamp" Vet inte med er men detta är lätt de co

Best Of - Wild Kids

Det var fredag igår, ifall någon lyckades missa det, och veckans största händelse inträffade. Wild Kids började!! Satt bänkad tillsammans med landets alla tioåringar och fick nostalgitripp efter nostalgitripp. Saknar visserligen tiden när Ola Lindholm var programledare men Rickard Olsson gör ändå ett väldigt bra jobb. För er som missade det eller vill uppleva det igen kommer därför gårdagens bästa händelser, fångat på bild När frågan "hur ska vi få inledningen att se cool ut?" dyker upp är svaret alltid att låta deltagarna springa uppför ett berg. Alltid Tuffa deltagarpresentationer since 2005. Saknar tiden när varje person fick ta med sig valfri sak till lägret. Min idol kommer för alltid att vara killen som tog med sig sin kanin. Skulle regerat exakt likadant om någon berättade att ett lag skulle bli tvungna att bo i "Träsket" Det här med taktik är ingen viktig grej för årets